08 08 20 rita brachnyy veksel ukr

zabronyuvaty bilet

Karabas prodazha biletovlogo internet bilet logo111

8 СЕРПНЯ, 19:00 Продолжительность 1 год. 45 хв.

Рита. Шлюбний вексель

Г. Доніцетті, Дж. Россіні, опера

 

Рита:  
Рита Тамара Гармаш, заслужена артистка України 
Беппе Євгеній Гаврись
Гаспар Володимир Єфименко, лауреат міжнародних конкурсів
Шлюбний вексель:  
Тобіас Мілль Володимир Козлов, лауреат міжнародних конкурсів
Слук Микита Маринчак, лауреат міжнародного конкурсу
Фанні Юлія Антонова, лауреат міжнародного конкурсу
Мільфорт Сергій Леденьов
Нортон Костянтин Улибін
Кларіна Юлія Форсюк, дипломант міжнародного конкурсу
   
Диригент Павло Багінський

 

 

 

Кілька років тому в нашому театрі відбулась прем’єра двох комічних опер видатних італійців «Рита» Г. Доніцетті та «Шлюбний вексель» Дж. Россіні. Наразі відбувається нове народження вечору італійського гумору. Сусідство авторів на афіші подиву не викликає – Россіні та Доніцетті співіснували (за наявності ревнощів у популярності) досить мирно. Історія свідчить, що старший за віком Россіні одного разу навіть доручив Доніцетті диригувати своїм твором. І на честь цієї події було викарбувано медаль з портретами на зворотах того та іншого. У Харкові обидва боки медалі виявились досить рельєфними та відповідними оперно - комедійному жанру.

«Ріту», яка трактує любовні стосунки двох чоловіків та однієї жінки, у різних театрах на афіші називають і «Піратським трикутником» (бо один з героїв здобуває хліб насущний «чесним розбоєм»), і «Коханням а ля рюс» (Коли лупцює, значит любить) і «Розбитою чашкою» (всі сварки починаються з дрібниць). На харківській сцені не визначились із остаточною назвою. І навіть оголосили глядацький конкурс - переможники отримали пільги на відвідання вистав та навіть подарунки. Хоча назви на афіші, щоб нікого не збивати з пантелику, залишилися тими ж само.
У «трикутнику» симпатії глядачів бувають зазвичай на боці чарівного «пірата» За сюжетом колишній чоловік впевнений, що його жінка згоріла, а вона, своєї черги, чула, що він потонув). У розв’язці комедійного конфлікту (за аналогією із українським «Як ковбаса та чарка, то й минеться сварка») не вистачало лише піцци та келиха червоного вина.
Перша опера вісімнадцятирічного Россіні «Шлюбний вексель» просякнута мелодіями – шлягерами, відомими й з інших його операх-буффа. Тут ви побачите комічні мізансцени у шалених темпах та калейдоскоп пластичних прийомів, споріднений з вокальною віртуозністю. Тут жонглюють холодною зброєю та охолоджують незворушною розсудливістю, теж просякнутою неабияким гумором. Тут суміщають вокальну досконалість із зовнішнім комізмом та психологічною переконливістю поведінки так, що ви будете зачаровані ансамблевою побудовою вистави як у режисерському, так і у музичному ключі. Віртуозно розрахований та вишукано побудований «безлад» сценічних ситуацій, нарешті, закінчується «хеппі ендом», схожим на всі подібні історії про перипетії примусового шлюбу. Глядачі аплодують Россіні врешті решт, як і Котляревському з Лисенком у «Наталці Полтавці». Хай все буде добре. А що пити та яку закуску обирати у кожній ситуації – це вже справа смаку.